SEGURETAT

Us fem trasllat d’una moció aprovada pel Ple de l’Ajuntament de Girona, de data 11 de Març, relativa a la inseguretat que patim a la ciutat de Girona en aquests últims mesos.

Taula de Seguretat del Barri de Palau. Trobada col·loqui feta el dia 18 de març.

Fa uns dies us vaig fer arribar una convocatòria que feia la AAVV de Palau_sacosta, per discutir amb l’ Ajuntament temes sobre la seguretat en els nostres barris. A la reunió i varen venir el vicealcalde Eduard Berloso, com a responsable polític de la seguretat a la nostra ciutat, la Regida de Barri Mª Àngels Planas i Cap de la Policia Municipal, el Comissari Jou, acompanyat per una Sergent de la nostra policia.

La trobada, que va tenir una assistència important dels veïns de tot el barri en general i uns quants veïns  i company de Junta de la nostra associació. A la reunió es va debatre la necessitat que la ciutat disposi d’un sistema de càmeres de seguretat, també de les possibilitats que algunes d’aquestes càmeres estiguin instal·lades en el nostre barri i finalment de si teníem la possibilitat de posar-ne de perifèriques en punts concrets de les diferents urbanitzacions.

L’altre tema va ser la nova reestructuració de les tasques o funcions de la policia municipal, a l’ entorn dels barris, a causa de la disminució, que de manera temporal, ha tingut la seva plantilla. Aquest any 2019 es prejubilant més de 17 agents. Començant per l’últim punt, els canvis en les tasques de la Policia Municipal, en els barris. El més important és el fet que desapareix la figura del “policia de barri”, que entre altres connotacions era, que sempre eren els mateixos policies, a cada barri. Aquesta figura la faran les patrulles (de dos agents), que de manera constant, es mouran per tot el barri, fent visites i desplaçant-se a peu a una sèrie de punts preestablerts. L’objectiu de tot plegat és fer més evident la seva presencia en cada un dels punts, per aconseguir millorar aquesta sensació de falta de visualització dels policies en els carrers del nostre entorn i conseqüentment millorar les sensacions d’inseguretat de la ciutadania. Respecte a les càmeres, ens varen comentar, que en aquests moments a la ciutat i tenim més de dues-centes càmeres entre “circulació”, seguretat d’ edificis públics i seguretat en diferents carrers de la ciutat. Els criteris venen donats per:

1. La instal·lació de càmeres la determina la mateixa policia, en base els punts que els hi resulten ser conflictius i/o de molta confluència de persones i vehicles.

2. La instal·lació ha de venir finalment autoritzada per una Junta de Seguretat, després de l’ informe policial pertinent.

3. Les càmeres en cap cas poden ser decisió individual o col·lectiu dels ciutadans. Sempre ha de quedar emparat pel criteri tècnic de la policia. 4. Sobre el nostra plantejament de càmeres en punts perifèrics dels barris, nomes seran possibles, quan s’ hagi cobert les necessitats estratègiques de la ciutat. PER TANT ES POSSIBLE, PERÒ MES ENDAVANT.

En el nostra barri de Palau en aquest moment en tenim algunes a les avingudes com la Ctra. de Barcelona i altres carrers. Esta previst un desplegament de sis mes, en punts que son estratègics pels fluxos mol alts de moviments de vehicles i persones. (Avda. Montilivi, Universitat, Pericot etc.)